برگ سبز گمرکی

برگ سبز گمرکی، شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، مشاورین تهران و شرکا TCP
فهرست محتوا

برگ سبز گمرکی

برگ سبز گمرکی برگه ای است که به شما اجازه ترخیص کالای وارد شده را می دهد. برای اینکه شرکت های واردات و صادرات قادر به ترخیص کالاهای وارداتی خود از گمرک باشند، باید مدارک لازم مانند بارنامه، فاکتور و غیره را به صورت پرونده به اداره گمرک تحویل داده و سپس برگ سبز دریافت نمایند.

در رابطه با صادرات و واردات کالا ارائه این مدرک از اهمیت بالایی برخوردار است که برای دریافت آن باید مدارک را به صورت حضوری به اداره گمرک تحویل داده تا مجوز صدور آن دریافت گردیده و سپس در زمان بارگیری کالاها، این مدرک توسط کارشناسان گمرک امضا می شود و به هنگام مراجعه به انبار، صدور بیجک انجام گرفته و امکان ترخیص کالای مورد نظر فراهم می گردد.

بیجک

بیجک سندی است که ثابت می کند کالای موجود در انبار متعلق به آن شخصی است که درخواست تحویل آن را دارد.

اطلاعات مختلفی در برگ سبز گمرکی درخصوص کالای وارداتی و یا صادراتی درج می شود که ثبت برخی از این اطلاعات مانند نام کالاها، ثبت کد 8 رقمی مربوط به ثبت سفارش، نام شرکت وارد کننده و صادر کننده کالا، وزن خالص و ناخالص هر کالا، مشخص کردن تعداد بسته های وارداتی و یا صادراتی، نوشتن شماره کوتاژ، ثبت هزینه ها و…  الزامی است.

زمانیکه کالایی وارد مرز یک کشور می شود، به اصطلاح  آن کالا قفل شده و شماره ای به آن اختصاص می دهند که کوتاژ نامیده می شود.

در پشت برگ سبز گمرکی نیز اطلاعاتی مانند شماره بیجک و تاریخ خروج وسیله نقلیه ای که کالا را حمل می کند، درج می شود.
شرکت حسابداری و موسسه حسابداری در این رابطه به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

هزینه ها و مالیات برگ سبز گمرکی

برای دریافت برگ سبز گمرکی مبالغی را شرکت های وارد کننده کالا پرداخت می کنند که به مالیات و هزینه تقسیم می شود. مالیات پرداختی شامل مواردی مانند پرداخت حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض پرداختی (عوارض هلال احمر و …)، سودهای بازرگانی و غیره و هزینه های پرداختی شامل تخلیه و بارگیری، انبارداری و استاندارد سازی کالاهای وارداتی می باشد.

شرکت های حمل و نقل، سازمان های انبارداری و سازمان بنادر مبالغی را بابت خدمات ارائه شده به شرکت ها دریافت می کنند که برای آن شرکت جزء هزینه های ترخیص کالا به حساب می آیند.

هزینه ها و مالیات های دریافتی گمرک در برگ سبز گمرکی ثبت می شوند.

صدور برگ سبز گمرکی در حال حاضر بصورت الکترونیکی و دریافت آن نیز از طریق سامانه استعلام برگ سبز می باشد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط :  مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما : شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات حسابداری، مشاوره مالی، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما