مطالعات بازار و مشاوره سرمایه گذاری در بازار هدف

مطالعات بازار (Market Research) چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه شرکت های موفق و در حال رشد را از شرکت های ناکام متمایز می کند، داشتن برنامه و استراتژی مدون می باشد. داشتن برنامه و استراتژی به بنگاه های کسب و کار کمک می کند تا تصمیمات درستی را در شرایط گوناگون اتخاذ کنند که همسو با اهداف و برنامه راهبردی شرکت ها و طبیعتا سبب رشد و توسعه شرکت شود. یکی از این تصمیمات مهم، تصمیم به ورود و سرمایه گذاری در بازار جدید می باشد که به طور مثال می توان به ارائه محصولی جدید، ورود به بازار کشور و یا جغرافیا متفاوت که دارای سلایق، عادات و یا نیازهای متفاوت می باشند و با ورود به بازار کنونی با استراتژی و یا برند جدید اشاره کرد.

مطالعات بازار مشاورین تهران و شرکا
این تصمیم همانگونه که می تواند موجب افزایش سودآوری و رشد چشمگیر شرکت شود، در عین حال می تواند منجر به از بین رفتن سرمایه شرکت و ورشکستگی شود. از اینرو داشتن اطلاعاتی دقیق که پیش نیاز تدوین استراتژی منسجم می باشد امری الزامی هنگام ورود به بازار جدید می باشد. مشاورین ما با ارزیابی بازار هدف، جمعیت شناسی یا دموگرافی آن (Market Demography)، تقسیم بندی بازار به زیر مجموعه های مشخص در راستای ارزیابی جذابیتها و در آمدهای بالقوه هر بخش (Market Segmentation) و بررسی ویژگیها و تنوع محصولات ویا سرویس های موجود در بازار هدف اطلاعات جامعی در راستای تصمیم گیری به شما ارائه می دهند. همچنین تیم ما با جمع آوری اطلاعات و آنالیزی جامع از تحولات گذشته و حال بازار هدف شما، بررسی رفتار و عادات مشتریان بازار هدف در جغرافیای گوناگون، ارزیابی رقابت در آن بازار و بررسی نقاط قوت و ضعف بازیگران حاضر در بازار این امکان را فراهم می کند که شما گامی جلوتر از رقیبان خود در بازار جدید باشید.

مشاوره رایگان با متخصصین تی سی پی

همکاری با تیم با تجربه تی سی پی آرامش خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.

صفحه اصلی - اسلایدر

فواید انجام مطالعات بازار چیست؟

مطالعات بازار ابزاری ضروری در جهت اخذ تصمیمات استراتژیک است. این کار باعث کاهش چمشگیر ریسک های احتمالی و بالا بردن دقت تصمیم گیری می شود. از مزایای دیگر انجام مطالعات بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مطالعات بازار اطلاعات دقیقی از روند تقاضای محصول یا سرویس در بازار، رفتار مشتریان، فروش، فرصت های رشد، پیش بینی بازخورد مشتریان و دیگر شاخص های کلیدی بازار هدف ارائه می دهد.
  • اطلاعات جمع آوری شده از طریق مطالعات بازار تاثیر چشمگیری در هنگام طراحی محصول، ویژگی آن، قیمت گذاری و نحوه ارائه آن در بازار می گذارد.
  • مطالعات بازار کمک می کند تا شرکت ها درک بهتری از رقبای خود داشته باشند و درنتیجه توسط ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد (Unique Selling Proposition) سهم بیشتری از بازار کسب کنند.

چگونه شرکت ها و موسسات از مطالعات بازار بهره می برند؟

صاحبان و مدیران بنگاههای تجاری با انجام مطالعات بازار می توانند:

  • امکان سنجی کسب و کار جدید را تعیین کنند – تحقیقات بازار جزئی مهمی از یک طرح کسب و کار برای راه اندازی کسب و کارها جدید می باشد. اگر تحقیقات بازار نشان از کمبود تقاضا برای محصول یا خدمات جدید دهد، کسب و کار پیشنهادی توجیه اقتصادی ندارد.
  • علاقه بازار به محصول و یا بازار جدید را تست  کنند  – تا پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند.
  • بازار های جدیدی را پیدا و یا ایجاد کنند.
  • روند صنعت و بازار اقتصادی را رصد کنند – تا با ایجاد استراتژی جدید با محیط کسب و کار  در حال تغییر انطباق پیدا کنند.
  • تعیین موقعیت مطلوب محصول و عرضه آن – کی، کجا و چگونه محصول و یا سرویس عرضه گردد.
  • جنبه های کسب و کار خود را بهبود بخشند – از قبیل خدمات مشتری.
  • استراتژی های رقابتی ایجاد کنند – به طور نمونه، تنظیم قیمت های رقابتی برای محصولات یا خدمات در جهت افزایش سهم بازار و یا مقایسه محصولات / خدمات و خدمات مشتری در مقایسه با رقبا.
  • استراتژی های مطلوب برای بازاریابی ایجاد کنند – چگونه پیام شرکت را به بازار هدف از طریق برندسازی، تبلیغات سنتی و  یا رسانه های اجتماعی و غیره برسانید.

تیم متخصص ما مفتخر به ارائه دقیق ترین و جامع ترین سرویس مطالعات بازار (Market Research) به مشتریان خود می باشد. این شرکت با انجام تحقیقی جامع از بازار هدف، گردآوری اطلاعات و آنالیز روند تغییرات بازار و ارائه مشاوره در زمینه استراتژی ورود به بازار آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

ارتباطات ما در صنایع مختلف و بازارهای بین المللی همراه با مطالعات تخصصی و جامع بازار هدف ضمانتی است در راستای نهایت بهره برداری شرکت ها از سرمایه گذاری خود. 

واتساپ
تماس با ما