ارزیابی و تعریف شاخص اساسی عملکرد KPI

شاخص اساسی عملکرد KPI

شاخص اساسی عملکرد یا همان (Key Performance Indicator (KPI پارامتر قابل اندازه گیری است که جهت سنجش عملکرد بخشی از سازمان، کل سازمان و یا یک پروژه مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت ها از این KPI ها برای ارزیابی موفقیت خود در دستیابی به اهداف استفاده می کنند.

 

شاخص اساسی عملکرد _ مشاوره مدیریت مالی _ مشاورین تهران و شرکا TCP

برای انتخاب یک شاخص اساسی عملکرد مناسب، متغییرهای زیادی تاثیرگذارند که مهمترین آنها صنعت مورد فعالیت و دپارتمانی که از این شاخص ها استفاده می کنند میباشد. هر بخشی از شرکت از شاخص متفاوتی جهت اندازه گیری موفقیت آن بخش در رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده می کند.

به طور مثال شاخص هایی از قبیل (Economic Value Added(EVA و یا (Internal Rate of Return(IRR در بخش مالی شرکت ها برای ارزیابی اقتصادی پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرند. و شاخص هایی ار قبیل Brand Awareness Percentage و یا Cost per Converted Lead در بخش بازاریابی شرکت جهت ارزیابی عملکرد استفاده میشوند.

همچنین در صنایع مختلف این شاخص ها متفاوتتند. به طور نمونه شاخص Average Order Value (میانگین ارزش سفارش) در صنعت E-Commerce و شاخص Seat Occupancy Rate (درصد اشغال صندلی) در صنعت هواپیمایی از شاخص های اساسی عملکرد به شمار می آیند.

مشاوره رایگان با متخصصین تی سی پی

همکاری با تیم با تجربه تی سی پی آرامش خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.

صفحه اصلی - اسلایدر

تخصص ما

انتخاب و محاسبه KPI مناسب جهت ارزیابی عملکرد بخش به بخش و کلی سازمان نیازمند داشتن تجربه و مهارت در این زمینه می باشد تا شرکت بتواند با تعریف این شاخص ها از پیشرفت و یا ضعف های کار خود باخبر شود.

مشاورین تهران و شرکا با داشتن تیمی مجرب و با سابقه فعالیت در شرکت های بین المللی مفتخر به ارائه سرویس ارزیابی، تعریف و اندازه گیری شاخص های اساسی عملکرد شرکتها می باشد. و ما به خود می بالیم که توانسته ایم با ارائه این سرویس شرکت های بسیاری را متحول کنیم.

واتساپ
تماس با ما