مالیات و عوارض ارزش افزوده نقل و انتقال خودرو

مالیات-و-عوارض-ارزش-افزوده-نقل-و-انتقال-خودرو-مشاورین-تهران-و-شرکا
فهرست محتوا

مالیات و عوارض ارزش افزوده نوعی مالیات عام برتمام کالاها و خدمات است مگر مواردی که معاف باشد که به صورت چند مرحله ای از اضافه ارزش کالا تولید شده و یا خدمات ارائه شدده در مراحل مختلف تولید و توزیع اخذ میشود. به عبارت دیگر مالیاتی که در طول فرآیند تولید و خدمات از محل تولید تا فروش کالا به مشتری نهایی مرحله به مرحله دریافت میشود از این روش امروز بیش از 120 کشور جهان استفاده میکند.

مالیات و عوارض ارزش افزوده فروشنده و نمایشگاه های خودرو با شخصیت حقیقی:

بنا بر اختیار حاصل از بند (ز) تبصره (6) قانون بودجه سال 1396 کل کشور ضریب ارزش‌افزوده، برای آن بخش از فعالیت صاحبان نمایشگاه ها و فروشگاه های خودرو که به صورت خرید و فروش انجام می شود، به میزان پنج درصد (5%) تعیین و به تأیید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده است.

ماخذ محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده نمایشگاه های خودرو به شرح ذیل تعیین میگردد:

درآمد حاصل از خدمات+(5%*میزان فروش هردوره) = ماخذ محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده

مالیات و عوارض ارزش افزوده نمایشگاه های خودرو با شخصیت حقوقی:

بنا بر ماده 42 قانون مالیاتهای ارزش افزوده مالیات نقل و انتقال انواع خودرو به استثناء ماشین های راهسازی ، کارگاهی، معدنی، کشاورزی، شناورها، موتورسیکلت و سه چرخه موتوری اعم از تولید داخل یا وارداتی، حسب مورد معادل یک درصد(1%) قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا یک درصد (1%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی آنها تعیین می شود. مبنای محاسبه این مالیات، به ازاء سپری شدن هر سال از سال مدل خودرو و حداکثر تا شش سال به میزان سالانه ده درصد(10%) و حداکثر تا شصت درصد(60%) تقلیل می یابد.

شرکت حسابداری با ارائه خدمات بالا  و مشاوره مالیاتی تخصصی  طبق اصول و استاندارد های مالیاتی در این خصوص و رعایت تمام قوانین آن انواع خدمات مالیاتی خود را  برای این دست از فروشندگان و نمایشگاه های خودرو در همه زمینه ها ارائه می دهد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط :  مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما : شرکت حسابداری، موسسه حسابداری، خدمات حسابداری، مشاوره مالی، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما