شرکت حسابداری / موسسه حسابداری و اصلاح نگرش بر مفهوم بودجه بندی

شرکت-حسابداری---موسسه-حسابداری-و-اصلاح-نگرش-بر-مفهوم-بودجه-بندی
فهرست محتوا

در برخی از سازمانها مدیران براین باورهستند که بودجه مبلغی است که حتما باید خرج شود این مسئله در سازمان هایی که عملکرد آنها با بررسی مخارج بودجه ای و واقعی صورت میپذیر به نحوه ویژه نمایانگر میباشد که مناسب تر میباشد اطلاعاتشان و همچنین تصمیماتشان را در این زمینه  تغغیر دهند در همبن راستا شرکت حسابداری و با موسسه حسابداری خدمات ویژه ای میتوانند داشته باشند .

باتوجه به اینکه بودجه از یه طرف پیش بینی کننده هزینه و سایر مخارج است و از طرف دیگر پیش بینی کننده درآمد ها و سایرمنابع تامین کننده میباشد به همین دلیل بودجه ای مفید و کاربردی است که بر حسب مقادیر تیه شده باشد با مقداری شدن بودجه برنامه ریزی و کنترل کردن آن بهتر و دقیق تر صورت میپذیرد .

لازم به ذکر است که بودجه بندی نیازمند به تکنیک میباشد و این تکنیک ها در انواع مختلف میباشد که تعیین انتخاب کدام تکنیک باید توسط افرادی با تجربه و دانش و آگاهی بالا صورت پذیرد در این باره شرکت حسابداری و موسسه حسابداری گزینه مناسب و مطمئنی میباشد.

تکنیک های مختلف بودجه بندی عبارت اند از :

1) بودجه بندی سنتی

2) بودجه بندی افزایشی و متحرک

3) بودجه بندی برمبنای برنامه ی عملکرد

4) بودجه بندی برمبنای صفر

5)بودجه بندی بر مبنای فعالیت

بودجه و ساختار پیچیده آن :

بودجه دارای دو نقش اصلی و مهم میباشد یک اینکه مجوز خرج میباشند به این صورت که مدیران در بخش های سازمان مقداری از هزینه را به حساب قرار دهند و دوم اینکه که معیاری هستند که میتوان عملیات سازمان را با آن کنترل کرد . این دو نقش مهمی که نام برده شد درواقع در سیستم برنامه ریزی و کنترل بودجه باهم ترکیب میشوند. در بودجه بندی برنامه ریزی بخش مهمی به شمار میاید به این صورت که در برنامه ریزی عملیاتی این اطمینان حاصل میگردد که سازمان در مسیر درست و در راستای رسیدن به هدف قرار گرفته است و همچنین مسئولیت کارکنان و همین طور مدیران کاملا مشخص میگردد با این روند نه تنها مراحل بودجه بندی متوقف نمیشد بلکه تازه سازمان در مسیر صحیح خود قرار میگیرد و همچنین مدیران برای اطمینان بیشتر عملیات کنترلی را هم انجام دهند البته شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری تجربیات کافی برای این قبیل برنامه ریزی ها دارند که میتوانند که از مشاوره هایشان میتوان بهره برد .

سه نوع برنامه ریزی وجود دارد که تفاوت آن ها در دوره زمانی ایشان میباشد که به صورت کوتاه مدت ، میان مدتو درازمدت میباشد

الف) برنامه ریزی راهبردی

ب) برنامه ریزی بودجه ای

پ) برنامه ریزی عملیاتی

 

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما