مشاوره شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در زمینه دفاع مالیاتی

مشاوره-شرکت-حسابداری---موسسه-حسابداری-در-زمینه-دفاع-مالیاتی
فهرست محتوا

اگرمودیان مالیاتی به نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات اعتراضی داشته باشند میتوانند با طرح اعتراض پرونده خود را جهت رسیدگی به هیات هایی تحت عنوان هیات های حل اختلاف مالیاتی ارجاع کنند که میتوان گفت مودی با ارجاع شکایت خود  درروند دفاع مالیاتی قرار میگیرد درواقع تشکیل این هیات‌ها ، حل اختلاف مالیاتی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی وایجاد فرصتی برای  دفاع مالیاتی دو طرف میباشد که شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانن با تجربه و تخصص خود راهکارهای موثری ارائه کنند.

لازم به ذکر است که سازمان امور مالیاتی کشور درصورتی‌ که مؤدی از ارسال  اظهارنامه مالیاتی خود در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خودداری کند، میتواند اقدام  به تهیه اظهارنامه مالیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب‌شده مؤدیان از طرح جامع مالیاتی و مطالبه مالیات متعلق به موجب برگ تشخیص مالیات اقدام می‌کند.

در صورت اعتراض مؤدی چنانچه ظرف مدت سی‌روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات مربوط اقدام کند، اعتراض مؤدی طبق مقررات این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما این حکم مانع از تعلق جریمه‌ها و اعمال مجازات‌های عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی نیست.

حکم موضوع تبصره ماده(۲۳۹) این قانون در اجرای این ماده جاری است.

طبق ماده 239  در صورتی که مودی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، قبولی خود را نسبت به آن کتبا اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخیص پرداخت یا ترتیب پرداخت آن را بدهد یا اختلاف موجود بین خود و اداره امور مالیاتی را رفع نماید پرونده مودی از لحاظ میزان درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می‌گردد و در مواردی که مودی ظرف سی روز کتبا اعتراض ننماید و یا در مهلت مقرر در ماده مذکور به اداره امور مالیاتی مربوط مراجعه نکند درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است که با مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوان از خدمات مالیاتی بهره برد و باعث شد روند دفاع مالیاتی بهتر پیش رود .

 

نحوه دفاع مالیاتی در هیات های حل اختلاف مالیاتی:

به موجب ماده 244 قانون مالیات های مستقیم :

کلیه رسیدگی هایی که مربوط به  اختلاف‌های مالیاتی میباشد جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگری پیش بینی شده باشد ، در هیات حل اختلاف مالیاتی انجام میگیرد  .

هیات حل اختلاف مالیاتی شامل 3 نفر میباشد :

– یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور.

– یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته. درصورتی که قاضی بازنشسته واجد شرایطی در شهرستانها یا مراکز استانها وجود نداشته باشد بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور ، رییس قوه قضائیه یک نفر قاضی شاغل را برای عضویت هیات معرفی خواهد نمود .

– یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی ایران یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مودی در صورتی که برگ تشخیص مالیات ابلاغ قانونی شده باشد و یا همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت قانونی مودی انتخاب خود را اعلام ننماید سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به نوع فعالیت مودی یا موضوع مورد رسیدگی از بین نمایندگان مزبور یک نفر را انتخاب خواهد کرد لازم به ذکراست  در این زمینه کارشناسان شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانند مشاوره های سودمندی ارائه دهند.

تبصره 1:

جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی با حضور سه نفر رسمی است و رای هیات‌های مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم‌الاجرا است ، ولی نظر اقلیت باید در متن رای قید گردد .

تبصره 2:

اداره امور هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و مسئولیت تشکیل جلسات هیات‌ها به عهده سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشد و حق الزحمه اعضای هیات‌های حل اختلاف بر اساس آیین نامه‌ای که بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید از محل اعتباری که به همین منظور در بودجه سازمان مذکور پیش بینی می‌شود قابل پرداخت خواهد بود .

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما