افزایش سالانه واردات کالا از ایتالیا

واردات ایران از ایتالیا
فهرست محتوا

طی یک سال گذشته ارزش واردات ایران از ایتالیا ۲۵.۸ درصد افزایش داشته و در مجموع ۲.۷ درصد از ارزش صادرات کشور به ایتالیا مربوط می‌شود.

به گزارش ایسنا، مروری بر جدول کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران گویای آن است که ایتالیا در رده نهم این جدول قرار گرفته است. البته اگرچه هشت کشور پیش از ایتالیا وارداتی به مراتب بیشتر را روانه ایران می‌کنند ولیکن ایتالیا سومین کشوری است که طی سال گذشته به یکباره از نظر ارزش صادرات به ایران با نوعی جهش مواجه شده است.

بدین ترتیب در شش ماهه اول سال جاری واردات ایران از ایتالیا ۶۴۴ میلیون دلار بوده است که اگرچه این رقم در قیاس با کشورهای دیگر به مراتب کمتر است ولیکن رشد ارزشی واردات این کشور قابل توجه محسوب می‌شود.واردات از ایتالیا در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران درصد چندانی از بازارهای وارداتی ایتالیا را به خود اختصاص نداده و این کشور جزو عمده مقاصد صادراتی ما محسوب نمی‌شود.

پیش از این رایزن تجاری ایران در ایتالیا با تاکید بر این نکته که روند دشوار پیگیری‌های اداری در ایران موجب می‌شود سرمایه‌گذاران ایتالیایی از این بازار صرفنظر کنند، گفته بود، نیاز است نگاه ما به کشورهای اروپایی کمی متفاوت باشد و از تجربیات موفق و تکنولوژی برترحاضر در کشورهای اروپایی به منظور ارتقای کیفیت خود استفاده کنیم.

محمد راضی همچنین اظهار کرده که می‌توان با وارد کردن ماشین‌آلات مدرن شاهد افزایش کیفیت تولیدات داخلی باشیم و یا با تشکیل شرکت‌های مشترک یا تولید تحت لیسانس کشورهای اروپایی مقدمات صادرات به سایر کشورها فراهم آوریم.

به گفته آقای راضی، در حال حاضر، در ایتالیا زمینه مناسبی برای همکاری در حوزه توسعه معادن وجود دارد و ما می‌توانیم تکنولوژی ساخت پلنت‌های معدنی را از ایتالیا گرفته و به در طی زمان در این حوزه به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت – مجتبی خسروتاج – نیز تاکید دارد که یکی از مسائلی که سازمان توسعه تجارت با جدیت به دنبال آن است افزایش سهم اروپا در ارتقای دانش و تکنولوژی محسوب می‌شود، چراکه کشورهای مختلف نباید انتظار داشته باشند که بازار ایران صرفا محلی برای واردات کالاهای آنها باشد بلکه لازم است برای انتقال تکنولوژی و تولیدات مشترک نیز تلاش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما