مشاورهای کاربردی شرکت حسابداری / موسسه ی حسابداری جهت جلوگیری از علی الراس شدن

مشاورهای-کاربردی-شرکت-حسابداری---موسسه-ی-حسابداری-جهت-جلوگیری-از-علی-الراس-شدن
فهرست محتوا

راهکار های جلوگیری از علی الرس شدن:

1_تحریر دفاتر کل و روزنامه

2_ارائه ی اظهارنامه در موعد مقرر

3_درج کد اقتصادی ویا شناسه ملی در فاکتور های خرید وفروش

4_ارائه فاکتور های فروش رسمی طبق نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی

5_ عدم کتمان درآمد

6_ارائه ی اسناد مد نظر براساس استاندار های حسابداری

7_تهیه گزارشات مورد نیاز در موعد مقرر

8_تهیه وتحویل اسناد به ممیزمالیاتی در موعد مقرر

9_همه ی عملیات مالی شرکت باید در حسابی بانام شرکت انجام شود

10_استفاده از صورت حساب های نمونه ای مورد تایید دارایی جهت عملیات خرید و فروش و همینطور هزینه های بالای 5میلیون تومان.

_ دفتر روزنامه و کل در پایان دوره ی مالی باید تحویل ممیز مالیاتی شود و عدم تحریر مناسب در دفاتر روزنامه وکل باعث رد شدن دفاترشخص حقوقی شده و باعث میشود شخص علی الرس شود.

شرکت حسابداری  و یا موسسه حسابداری  در تحریر دفاتر و همینطور ارئه ی مدارک میتوانند نقش بسزایی داشته باشند و مشاوره و اقدامات لازم را انجام داده و راهکار مناسبی به مدیران مالی ارائه دهند.

_باتوجه به ماده ی 193 قانون مالیات های مستقیم در صورت عدم ارائه ی دفاتر شخص حقوقی مشمول جریمه ای معادل 20% میشود .

ودر صورت رد دفاتر توسط مراجع قانونی مشمول جریمه ای معادل 10% میشود . و به استناد به این موضوع پیشنهاد موسسه حسابداری / شرکت حسابداری  ارائه ی دفاتر در هر شرایطی می باشد .

_در ماده ی 147 قانون مالیات های مستقیم هزینه هایی را میتوان قابل قبول دانست که در حدود متعارف متکی به مدارک بوده و منحصرا مربوط به تحصیل در آمد موسسه در دوره مالی مربوط با رعایت حد نصاب های مقرر در این قانون بوده ویا پرداخت آن به موجب قانون و یا مصوبه هیات وزیران صورت گرفته باشد قابل قبول خواهد بود.

شرکت حسابداری / موسسخ حسابداری با تسلت بر قوانین مالیاتی می توانند با ارائه ی مشاوره و خدمات مالیاتی اشخاص حقوقی را برای ارائه ی اسناد و مدارک مالیاتی یاری کنند .

_از استاندارهای حسابداری بعنوان مبنا برای ارئه ی صورت های مالی میتوان به استاندار شماره 1 اشاره کرد .استاندارنحوه ارائه صورت های مالی  دامنه کابرد, هدف صورت های مالی , مسئولیت صورت های مالی  و اجرای صورت های مالی را  تعیین کرده و نقش مهمی در تهیه صورت های مالی دارد که کارشناسان شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری با تسلت بر روی استاندارد ها می توانند همراه و مشاور خوبی برای شرکت های تجاری باشند .

_و در آخر برای جلو گیری از رد اسناد خرید و فروش پیشنهاد میشود که شرکت از فاکتور های رسمی استفاده کند که ویژگی فاکتور های رسمی شامل: شفاف بودن فاکتور ,درج مشخصات فروشنده و خریدار و همینطورتاریخ در فاکتور,فاکتور دارای شماره ی سریال باشد, درج مشخصات کالا ی مبادله شده در فاکتور و همینطور قیمت کالا, فاکتور دارای کد اقتصادی و یا شناسه ملی باشد,فاکتور باید دارای مهر و امضاء فروشنده باشند .

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما