مشاوره شرکت حسابداری در زمینه ی بهای تمام شده ی کالای تکمیل شده و هزینه های تولید

مشاوره-شرکت-حسابداری-در-زمینه-ی-بهای-تمام-شده--کالای-تکمیل-شده-و-هزینه-های-تولید
فهرست محتوا

بهای تمام شده کالای تولید شده درشرکت هایی که فعالیت تولیدی دارند بسیار با اهمیت می باشد. محاسبه دقیق بهای تمام شده کالای تولید شده در ارزش گزاری کالای مد نظر برای فروش. محاسبه سودوزیان شرکت و تصمیم گیری های مالی بسیار مهم و بااهمیت می باشد، شرکت حسابداری / موسسه حسابداری با توجه به تجربه و متخصصین خود میتواند در امور حسابداری شرکت های تولیدی خدمات مورد نیاز را به اشخاص حقوقی داده و با پیش بینی دقیق در خصوص بهای تمام شده کالای تولید شده کمک بخصوصی به مدیران در تصمیم گیری کند و آنها را در مدیریت امور شرکت و رسیدن به حداکثر سود یاری نماید.

هزینه های تولید:

بررسی، شناسایی و پیش بینی هزینه های تولید در محاسبه ی بهای تمام شده ی کالای تولید شده و همچنین در محاسبه و بررسی هزینه های شرکت و در تصمیم گیری های مدیران مالی در رابطه با تولید بسیار مهم و قابل تاکید است.

شرکت حسابداریموسسه حسابداری به مدیران مالی در زمینه ی تولید با نیروی کار و سرمایه این مشاوره را می دهد که در تولید محصولات علاوه بر نیروی کار(نیروی انسانی) میتوانند از ماشن آلات استفاده نمایند،و شرکت حسابداری / موسسه حسابداری با بررسی وضعیت مالی شرکت و در نظر گرفتن منفعت شرکت وهمینطور بهای تمام شده کالای تولید شده میتواند این مشاوره را به اشخاص حقوقی بدهد که برای تولید از نیروی انسانی استفاده نمایند و یا ماشین آلات و سرمایه خود را در کدام جهت صرف کنند تا به سودآوری مطلوب تری برسند.

هزینه های تولید در مبحث حسابداری صنعتی به سه قسمت 1_مواد مستقیم2_دستمزد مستقیم3_سربار ساخت تقسیم میشوند.

هزینه موادمستقیم شامل موادی است که در تولید محصول سهمی به سزا ونقشی مهمی دارد و دستمزد مستقیم شامل دستمزد نیروی کاری می باشد که درتولید بصورت مستقیم نقش دارند.

سربار ساخت

محاسبه ی سربار ساخت در مبحث حسابداری صنعتی کاری بسیار پیچیده و سخت می باشد که شرکت حسابداری / موسسه حسابداری با سوابق طولانی خودمیتواند کمک شایانی به اشخاص حقوقی در این زمینه کند و سربار ساخت شامل تمام هزینه هایی می باشد که در تولید و فروش کالا بصورت غیر مستقیم نقش دارند، مانند: دستمزد غیر مستقیم،مواد غیر مستقیم ،هزینه های اداری و تشکیلات،هزینه های فروش و…

مواد غیر مستقیم به زبان ساده موادی است که نقش کم و جزءای در تولید دارد و دستمزد غیر مستقیم شامل دستمزد کارکنانی می باشد که در قسمت تولید کار نمی کنند و در تولید بصورت مستقیم نقشی ندارند.

مدیران برای تصمیم گیری های خود و عملیات های اجرایی نیاز دارند که سربار ساخت سال جاری شرکت را پیش ببینی کنند و آن را مورد بررسی قرارداده و با توجه به سربار پیش بینی شده تصمیم های لازم را بگیرند. شرکت حسابداری / موسسه حسابداری  این تاکید را به مدیران می کند که در فرایند پیش بینی هزینه ها و سربار ساخت تمام دقت و توانایی خود را صرف کنند.

زیرا در پایان دوره ی مالی سربار واقعی با سربار پیش بینی شده مقایسه می شود و اگه سربار پیش بینی شده از سربار واقعی بیشتر باشد شرکت دارای انحراف مساعد و اگر سربار پیش بینی شده کمتر از سربار واقعی باشد شرکت دارای انحراف نامساعد می باشد و اگر سربار پیش بینی شده با سربار واقعی یکی باشد شرکت دارای عدم انحراف می باشد.

که باید توجه شود تصمیم گیری های مدیران باتوجه به سربار پیش بینی شده بوده و سربار در پایان دوره ی مالی داری انحراف مساعد ویا عدم انحراف باشد به نفع شرکت می باشد و انحراف نامساعد به ضرر شرکت بوده و میتواند باعث شود شرکت زیان کند و یا سود پیش بینی شده کاهش یابد.

مبلغ مابه التفاوت سربار واقعی با سربار جذب شده را اضافه (کسر) جذب سربار گوییم و اگر ایم مبلغ منفی باشد به نفع منافع شرکت نمی باشد.

لازم به ذکر است که باتوجه به حسابداری صنعتی سربار ساخت را میتوان به سه روش 1_ مستقیم2_یک طرفه 2_ریاضی و یا دو طرفه تسهیم کرد.

 نرخ جذب سربار

نرخ جذب سربار میتواند برمبنا های زیادی در نظر گرفته شود و شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند با توجه به فعالیت شرکت های تولیدی و صنعتی بهترین مبنارا برای محاسبه نرخ جذب سربار شناسایی کند و از آن را به اشخاص حقوقی معرفی کرده تااز آن استفاده نمایندو مدیران را در مبحث حسابداری صنعتی همراهی کند.

مبنا های مختلفی برای نرخ جذب سربار میتوان در نظر گرفت بعنوان مثال :حجم تولید،هزینه ی مواد ،ساعت کار کارکنان ،هزینه دستمزد و… و باید توجه داشت که مبنا را باتوجه به نوع فعالیت شرکت و اهداف شرکت  تعیین میشود و شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند در این زمینه کمک شایانی به اشخاص حقوقی کند.

کالای در جریان ساخت

به موجودی هایی گفته که در حال تولید هستند و از حالت اولیه خود در آمده اند ولی هنوز کامل نشده و فرایند تولید آنها به اتمام نرسیده است. یا به عبارت دیگر به کالاهایی گفته میشود که به خط تولید ارسال شده اند و ماهیت آنها تغییر کرده است و هنوز تکمیل نشده اند.

محاسبه بهای تمام شده ی کالای در جریان ساخت در محاسبه ی بهای تمام شده کالای ساخته شده بسیار مهم و کلیدی می باشد و بهای تمام شده ی کالای در جریان ساخت شامل موداد، دستمزد و سربار تخصیص یافته می باشد و مدیران مالی در بحث حسابداری صنعتی باید بتوانند موضوع کالای در جریان ساخت و کالای ساخته شده را در زمینه تولید و حسابداری صنعتی از هم تفکیک کرده در مورد بررسی قرار دهند که شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند در این زمینه خدمات مورد نیاز را به اشخاص حقوقی داده و آنها را در این زمینه یاری نماید.

لازم به ذکر است که جهت منظور نمودن هزینه های سربار ساخت به حساب کالای درجریان ساخت باید از هزینه های برآوردی استفاده کرد تا در زمان مناسب بتوان نیاز های مدیران را در زمینه ی تصمیم گیری های مالی برآورده کرد. شرکت حسابداری / موسسه حسابداری تاکید می کند که پیش بینی و یا برآورد اشتباه هزینه های سربار میتواند باعث ایجاد نوسانات غیر منطقی و غیر قابل کنترل شود و برای تصمیم گیری دقیق و کارآمد مدیران باید سربار ساخت به بهترین شکل ممکن برآورد و پیش بینی شود که شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند در این زمینه خدمات لازم را ارائه دهد.

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما