رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری / موسسه حسابداری

رویکرد-های-تازه-ای-از-حسابداری-مدیریت-و-نقش-شرکت-حسابداری---موسسه-حسابداری
فهرست محتوا

ازعوامل مهمی که امروزه میتواند عامل موفقیت و یا شکست یک سازمان دانست  نیروهای آن سازمان است. شاید در روزگاران گذشته این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار نبوده اما در حال حاضر سازمان ها برای بقای خود با توجه به تغییرات کنونی باید سازمان های تغییراتی داشته باشند. لازم به توضیح است علت مهم بودن منابع انسانی نسبت به دیگر منابع سازمانی این میباشد که منابع انسانی قابلیت هایی همچون یادگیری، تغییر پذری، خلاقیت و … دارامیباشد که با مدیریت صحیح میتوان باعث بقا طولانی سازمان شد. اهمیت سیستم حسابداری نوین و مدیریت صحیح منابع انسانی به این دلیل میباشد که بخش عمده هزینه ها شامل هزینه عملیاتی میباشد این طور میتوان گفت که در حال حاضر برخلاف گذشته که سازمان ها دارایی های فیزیکی اهمیت داشته است الان نیروهای انسانی مهم میباشند یعنی اقتصاد مبتنی بر دانش و سرمایه انسانی قابل اهمیت میباشد. مانند شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که ارائه دهنده خدمات حسابداری می باشند، نیروها سرمایه اصلی شرکت حسابداری به شمار می آیند و هرچقدر نیرو ها و کارشناس ها تجربه و دانش بالایی داشته باشد آن شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتواند قوی تر عمل کند در شرکت های دیگر هم به همین ترتیب میباشد.

به نظام مدیریتی فراگیر که فعالیت های اصلی مدیران به روشی منطقی هموار سازی میکند به نحوی که دستیابی  اثربخش و کارآمدی برای رسیدن به هدف های فردی و سازمانی را دارا میباشد مدیریت بر مبنای هدف گفته میشود. باتوجه به  استفاده بالا از مدیریت بر مبنای هدف، کماکان نظر یکسانی بر معنای آن وجود ندارد. برخی  مدیریت بر مبنای هدف را یک روش ارزشیابی، تعدادی به آن روش انگیزشی میگویند و برخی، آن  را ابزار برنامه‌ریزی و نظارت می‌دانند.

 فرایند

ما میتوانیم برای ترکیب اهداف فردی و سازمانی از مدیریت و برنامه‌ریزی بر مبنای هدف بهره ببریم این فرآیند براین عقیده استوار است که میتوان تأثیر مثبتی بر عملکرد کارکنان با  همکاری و مشارکت بین رئیس و کارکنان گذاشت یعنی درواقع با  تبدیل اهداف کلی به اهداف فردی، فکر اصلی این روش، این است که تدوین و پذیرش طرفینی تمامی اهداف، تعهد قوی‌تری را در کارکنان ایجاد می­کند؛ تا اینکه سرپرست، یک جانبه هدف‌گذاری کرده، آنها را به زیردستان تحمیل کند.

مراحل

مراحل برنامه‌ریزی این نظام بر اساس هدف و نتیجه عبارتند از:

1-  تعیین رسالت و ماموریت ها

2-  مشخص کردن نتایج مورد انتظار

3-  تعریف شاخص های ارزیابی

4-  تعریف هدف های عملیاتی

5-  تنظیم برنامه های عملیاتی

6-  طراحی سیستم کنترل عملیات

 

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما