خلاصه ای از حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت - مشاورین تهران و شرکا
فهرست محتوا

اهمیت حسابداری مدیریت بر اطلاعاتی است که به مدیران سازمان ها بابت تصمیم گیری آگاهانه در کسب و کار میدهد و این تبادل اطلاعات در حسابداری مدیریت برای ارزیابی و کنترل کردن یک واحد تجاری و استفاده درست از منابع انها می باشد. در این شاخه از حسابداری، اطلاعات به جای واحد پولی، بر اساس تعداد، درصد و … هستند.

حسابداری مدیریت ارائه گزارشهای مالی برای گروه های غیر مدیریتی  ذینفعان ، سازمان های قانون گذار  را دارا میباشد. فعالان این بخش با نگاه به جلو و تصمیماتی که اتخاذ مینمایند آینده شرکت را تحت نظر میگیرند. بطور معمول اطلاعات مربوط به این شاخه از حسابداری محرمانه بوده و فقط در دسترس مدیران  قرار میگیرد.

طبق تعریف انجمن حسابداران خبره مدیریت (CIMA)، “حسابداری مدیریت فرآیند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع‌شان می‌باشد”.

حسابداری مدیریت الزام به رعایت استانداردهای حسابداری ندارد و اطلاعات تهیه شده در آن، بر اساس نیاز مدیریت، خواهد بود.

از وظایف حسابداری مدیریت موارد زیر قابل اشاره است.

  • بودجه‌بندی سرمایه‌ای: حساباری مدیریت موظف به تهیه بودجه بندی سرمایه خواهد بود  . مشاوران و حسابداران با تحلیل اطلاعات مربوط به جریانات نقدی مرتبط با طرح های سرمایه گذاری کمک به تصمیم بهتر مدیریت جهت شرکت در طرح های سرمایه ای می نماید.
  • بودجه‌بندی سالانه: در بودجه بندی سالانه بخش مدیریت حسابداری در بازه های زمانی مختلف بودجه تعریف میکند. که این بودجه میتواند پولی باشد مانند سود و زیان سال آینده و یا غیر پولی باشد مانند تعدادی که از یک محصول باید تولید شود.
  • تجزیه‌ و تحلیل خرید و اجاره: زمانی که مدیریت یک شرکت و یا سازمان تصمیم به خرید یک دارایی گران قیمت کند این حسابداری مدیریت است که با برآورد مزایا و مضرات طرح های مختلف در تصمیم گیری به مدیریت کمک مینماید.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما