تهیه و تنظیم صورت های مالی (ترازنامه)

تهیه-و-تنظیم-صورت-های-مالی-(ترازنامه)-شرکت-حسابداری-موسسه-حسابداری-خدمات-حسابداری-مشاورین-تهران-و-شرکا-TCP
فهرست محتوا

صورت های مالی

صورت های مالی وضعیت اقتصادی اشخاص حقوقی را نشان داده و همنیطور اشخاص حقوقی سوابق مالی خود را از طریق صورت های مالی خود در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند.

صورت های مالی باید طبق استاندارد های حسابداری و مالی تهیه شده و حسابداران باید صورت های مالی را بگونه ای تهیه و تدوین کنند که استفاده از آنها برای همه ی اقشار جامعه راحت و آسان باشد.

طبق استاندارد های حسابداری ایران صورت های مالی شامل : 1_تراز نامه 2_صورت سود و زیان 3_صورت سود و زیان جامع 4_صورت جریان وجه نقد و یاداشت های توضیحی همراه می باشد.

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری با توجه به سابقه بالای خود در زمینه حسابداری میتواند تمام خدمات مورد نیاز مدیران را ارائه نمایند.

تهیه صورت های مالی در شرکت ها بعنوان ضروری ترین اطلاعات مدنظر محسوب می شود و تمام اطلاعات مالی در قالب صورت های مالی گزارش شده و در موسسات صورت های مالی بطور مشترک مورد استفاده مدیران بعنوان استفاده کنندگان درون سازمانی ومورد استفاده سهامداران ، اعتبار دهندگان و … بعنوان استفاده کنندگان برون سازمانی می باشد.

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری پیشنهاد میکند شرکت ها برای تهیه صورت های مالی و انجام امور حسابداری به متخصصان با تجربه ما مراجعه کنند.

اگر بخواهیم بصورت فنی نظر دهیم صورت های مالی برای برآورده کردن نیازهای کاربران گوناگون می باشد و مالکان فعلی (سهامداران و یا شرکا)  و همینطور هیئت مدیره و مدیران داخلی برای تصمیم گیری در رابطه با موسسه به اطلاعات صورت های مالی نیاز دارند.

صورت های مالی نتیجه‌ ی فعالیت حسابداری و ساده ‌سازی ، فشرده سازی  و همینطور جمع‌آوری اطلاعات مالی می باشد و توسط سیستم حسابداری و حسابداران اشخاص حقوقی بدست می آید.

طبق استاندارد های حسابداری برای ارائه صورتهای مالی  مطلوب مواردی را از قبل؛

1_ انتخاب و اعمال رویه ای مناسب باتوجه به فعالیت شخص حقوقی و استفاده کنددگان از صورت های مالی

2_ارائه ی اطلاعاتی مربوط، مفید و قابل اتکا و همینطور قابل درک و فهم برای اکثر افراد در سطح جامعه

3_ارائه ی اطلاعات اضافی در صورتی که رعایت الزامات قانونی و استاندارد های حسابداری برای درک رویداد های مالی و عملکرد شخص حقوقی توسط استفاده کنندگان صورت های مالی کافی نباشد باید توسط واحد حسابداری رعایت شود .

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری تاکید می کند که تهیه ی صورت های مالی کاری بسیار پیچیده و تخصصی می باشد و اشخاص حقوقی و حقیقی میتوانند انجام امور حسابداری خود را به کارشناسان متخصص ما بسپارند.

ترازنامه

نام دیگر ترازنامه صورت وضعیت مالی می باشد، ترازنامه وضعیت شرکت را در تاریخی مشخص نشان می دهد .

ترازنامه شامل داریی ، بدهی و سرمایه موجود شرکت می باشد.

وضعیت دارایی های جاری ، دارایی های ثابت  و بدهی های جاری و ثابت و همینطور سرمایه ی شرکت را بصورت تفکیک شده در زمانی مشخص نشان می دهد.

ترازنامه داریی ،بدهی و سرمایه را در یک قاب به استفاده کنندگان از اطلاعات  مالی نشان داده و طبقه بندی می کند ، ترازنامه ساختار مالی شرکت را در یک دوره ی مالی مشخص می کند .

در سمت راست ترازنامه به ترتیب دارایی های جاری مانند وجوه نقد ، حسابهای دریافتنی و داریی های ثابت مانند ملک قرار می گیرد و در سمت چپ ترازنامه به تربیت بدهی ، بدهی های جاری و بدهی های بلند مدت و در انتها حقوق صاحبان سهام قرار می گیرد .

اگر بخواهیم بصورت ساده تر ترازنامه را توضیح دهیم ترازنامه مانند یک عکس عمل می کند و وضعیت کلی شرکت را در یک زمان مشخص نشان میدهد .

طبق استاندار های حسابداری ترازنامه باید حداقل شامل ؛

1_دارایی های ثابت مشهود

2_دارایی های نامشهود

3_موجودی مواد وکالا

4_سرمایه گذاری ها

5_حساب های دریافتنی و اسناد دریافتنی

6_ موجودی نقد

7_ حساب های پرداختنی و اسناد پرداختنی

8_ذخیره ی مالیات

9_ ذخیره ی مزایای پایان خدمت کارکنان

10_بدهی های کوتا مدت و بلند مدت

11_ سرمایه شرکت

12_اندوخته های شرکت  باشد .

شکل ترازنامه مانند حرف T است

سمت راست ترازنامه نمایانگر دارایی های شرکت و سمت چپ آن نشان دهنده ی بدهی ها و تعهدات شرکت وهمینطور حقوق صاحبان سهام ویا سهم شرکا می باشد .

ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت های در یک زمان مشخص نشان داده و تهیه ی ترازنامه کاری بسیار بیچیده و کلیدی است که شرکت حسابداری / موسسه حسابداری به اشخاص و مدیران تاکید می کند که برای تنظیم دفاتر و امور حسابداری خود به متخصصان خبره ما مراجعه کنند .

شرکت  حسابداری / موسسه  حسابداری باتوجه به تخصص و تجربه خود میتواند تمام خدمات حسابداری ، مالی و مالیاتی و را و همینطور تهیه و تنظیم دفاتر را انجام دهد .

فرمول ابتدایی حسابداری عبارت است از :

( دارایی  =  بدهی  +  سرمایه )

که این فرمول در ترازنامه کارایی زیادی داشته و دارایی ها در سمت راست ترازنامه باید با بدهی و سرمایه های شرکت که در سمت چپ ترازنامه گزارش میشود تراز و یا مساوی باشد .

که این به این معنی است که شرکت در ترازنامه باید نشان دهد که دارایی های موجود خود را از چه منابعی (بدهی و یا سرمایه ) بدست آورده است .

 دارایی _ بدهی و سرمایه

دارایی عبارت است از کلیه ی حقوقی که دارای ارزش باشد و بتوان آن را با واحد پولی اندازه گیری کردی، و دارایی در شرکت های تجاری عبارت است  از کلیه ی منافع و اموال در اختیار شرکت برای کسب درآمد.

بدهی عبارت است از تعهدات شرکت به اشخاص  .

در یک شرکت تجاری  حقوق صاحبان سهام جزو داشته های اصلی صاحبان موسسه است  و منافع صاحبان  موسسه را شامل میشود

و همینطور حقوق صاحبان سهام در شرکت های تک مالکی شامل سرمایه ی شرکت می شود

و حقوق صاحبان سهام در شرکت های سهامی شامل :

1_سود و زیان انباشته

2_ سرمایه

3_ اندوخته های شرکت می باشد .

شناسایی اقلام بعنوان دارایی،بدهی و سرمایه و همینطور تهیه ی صورت های مالی کار بسیار تخصصی است که شرکت حسابداری میتواند خدمات مدنظر را ارائه دهد و نیاز های مالی مدیران را رفع کرده و آنها را در تصمیم گیری ها و رهبری شرکت یاری کند .

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:  مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما