تفاوت ارائه صوت جریان وجوه نقد درایران وحسابداری IFRS بخش 3

تفاوت ارائه صورت جریان وجوه نقد درایران و حسابداری IFRS-بخش-3-TCP
فهرست محتوا

در استاندارد حسابداری داخلی عملکرد تامین مالی درباره  سود سهام پرداختنی در قسمت بازده سرمایه گذاری قرار دارد اما در حسابداری IFRS سود سهام پرداختنی در قسمت تامین مالی جای میگیرد.

 شباهت‌ها

1ـ محاسبات مربوط به  فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استاندارد حسابداری ایران و حسابداری IFRSیکسان است.
2ـ محاسبات مربوط به  فعالیت‌های تامین مالی (به جزء سود سهام پرداختنی ) در استاندارد حسابداری ایران و حسابداری IFRS یکسان است.
3ـ در استاندارد حسابداری ایران و همچنین حسابداری IFRS فعالیت‌های اصلی درآمد عملیاتی قسمتی از جریان‌های نقدی عملیاتی است.

 تفاوت‌ها

1ـ در استاندارد های ایران صورت جریان وجوه نقد  شامل  5 قسمت میباشد اما  در حسابداری IFRS شامل 3 قسمت  است.
2ـ سود سهام و کارمزد دریافتی ،هزینه بهره و مالیات بردرآمد قسمتی از فعالیت‌های عملیاتی میباشد در حسابداری IFRS اما سود سهام و کارمزد دریافتی ، هزینه بهره در قسمت بازده سرمایه‌گذاری قرار دارد و مالیات پرداختی در قسمت  مالیات بر درآمد میباشد .
ب ـ در استاندارد شماره 2 ایران «بازده سرمایه‌گذاری‌ها و سود پرداختی بابت تأمین مالی» و «مالیات بر درآمد» از سایر سرفصل‌های اصلی تفکیک و به‌طور مستقل نمایش داده می‌شود.

همانطور که  مشاهده می‌شود، بیشترین تفاوت در صورت جریان وجه نقد بین 2 استاندارد مربوط به فعالیت‌های عملیاتی میاشد برای مثال باید میزان ارتباط CFO را با EPS وDPS در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس بررسی و میزان کارایی دو استاندارد را مقایسه شود تا بتوان  بهترین روش را انتخاب کرد .

 

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما