مشاوره شرکت حسابداری در رابطه با هزینه ها در شرکت ها

مشاوره-شرکت-حسابداری-در-رابطه-با-هزینه-ها-در-شرکت-ها
فهرست محتوا

هزینه ها نقش بخصوصی در مبحث حسابداری دارند و مدیریت ، پیش بینی ، برآورد و شناسایی هزینه ها درشرکت ها و بخصوص شرکت های تولیدی و خدماتی نقش اساسی ایفا می کند، شرکت حسابداری / موسسه حسابداری باتوجه به تخصص و سابقه ی خود در مباحث حسابداری صنعتی میتواند کمک شایانی به شرکت ها کند و در پیش بینی و برآورد هزینه های آتی و شناسایی هزینه های شرکت مشاوره های لازم را به مدیران مالی داده و اقدامات لازم را برای اشخاص حقوقی انجام دهد.

هزینه ها نقش عمده در محاسبه ی بهای تمام شده کالای تولید شده و خدمات ارائه شده ایفا می کنند و شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند برای شرکت های تولیدی و خدماتی انجام امور حسابداری و شناسایی هزینه ها و محاسبه ی بهای تمام شده کالای تولید شده را انجام دهد و به شرکت های این مشاوره را می دهد که بررسی هزینه و پیش آنها و نزدیکی هزینه ی پیش بینی شده با هزینه واقعی تاثیر عمده ای در تصمیم گیری های مدیران داخلی دارد و با توجه به  این مورد پیشنهاد می کند که شرکت های تولیدی امور حسابداری خود را به متخصصین بسپارند تا در زمینه ی شناسایی و پیش بینی هزینه به بهترین شکل عمل شود.

درمبحث حسابداری صنعتی و شرکت های تولیدی باید عنوان های بهای تمام شده ،هزینه و زیان را ازهم جدا کنیم و همینطور در شرکت های بازرگانی و خدماتی باید مباحث هزینه و زیان را از هم جدا کرده وآنها را مورد توجه قراداد.

لازم به ذکر است بهای تمام شده عبارت است از منابع صرف شده برای بدست آوردن یک منبع و یامنفعت دیگر که دارای منافع و سود آوری آتی برای شرکت می باشد. و هزینه عبارت است از منابع صرف شده برای بدست آوردن یک منفعت که منقضی شده است ، هزینه منفعت آتی ندارد. و زیان عبارت است از، از دست دادن منافع و منابع بدون هرگونه کسب سود، قابل ذکر است که زیان غیرارادی و بدون هدف است.

طبقه بندی هزینه ها

بر مبنا های مختلفی میتوان هزینه ها را طبقه بندی کرد که شرکت های باتوجه به نیاز های خود و مدیران مالی ، باید حساب های خود را طبقه بندی کنند و شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند مشاوره ها لازم را در این زمینه به شرکت ها بدهند.میتوان هزینه هارا براساس مبناهای زیر طبقه بندی کرد:

  1. طبقه بندی هزینه هابرمبنای ارتباط با تولید
  2. طبقه بندی هزینه ها برمبنای رفتار و یا نوع آنها
  3. طبقه بندی هزینه ها برمبنای قابلیت ره گیری
  4. طبقه بندی هزینه ها برمبنای ارتباط با حوزه ی عملکرد
  5. طبقه بندی هزینه ها برمبنای دوره ی انتفاع
  6. طبقه بندی هزینه برمبنای قابلیت کنترل
  7. طبقه بندی هزینه ها برمبنای ماهیت آنها

لازم ذکر است شرکت های میتوانند به غیر از مبنا های ذکر شده از مبنا های دیگری نیز استفاده نمایند و با توجه به رفع نیازهای مالی خود هزینه هارا طبقه بندی کرده و شناسایی کنند، در چارچوب استاندارد های حسابداری و قوانین مالی و مالیاتی.

طبقه بندی اقتصادی هزینه ها

  1. هزینه استفاده از کالاها و خدمات
  2. هزینه بهره وسود پرداختی
  3. هزینه مصرف سرمایه های ثابت و یااستهلاک
  4. هزینه منافع  و مزایای پرداختی
  5. هزینه یارانه پرداختی
  6. هزینه کمک های بلاعوض
  7. هزینه جبران خدمت کارکنان
  8. سایر هزینه های پرداختی

شناسایی هزینه های در شرکت های بخصوص در شرکت های تولیدی و خدماتی موضوع بسیار پیچیده و مهمی می باشد که به شرکت ها توصیه می شود در این رابطه به کارشناسان متخصص شرکت حسابداری / موسسه حسابداری مراجعه کنند.

 

بحث هزینه در تولید

هزینه های تولید شامل 1_هزینه مواد مستقیم 2_هزینه دستمزد مستقیم 3_ هزینه ی سربار ساخت می باشد ، که  در بحث تولید جمع این هزینه شامل هزینه های تولید می باشد. که جمع هزینه ی دستمزد مستقیم با سربار ساخت را هزینه و یا بهای تبدیل و جمع هزینه ی مواد مستقیم با دستمزد مستقیم را هزینه و یا بهای اولیه می نامند. هزینه های تولید را میتوان به هزینه های مستقیم و غیر مستقیم نیز طبقه بندی کرد. و هزینه های مستقیم شامل هزینه هایی می باشند که بصورت مستقیم در تولید نقش دارند و هزینه های غیر مستقیم شامل هزینه هایی می باشند که در تولید بصورت مستقیم نقش ندارند.

 

در بحث تولید بخصوص در شرکت هایی که محصولات آنها مشابه به یکدیگر نمی باشد بحث هزینه و هزینه یابی موضوع بسیارکلیدی و مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد و قطعا شرکت حسابداری / موسسه حسابداری میتواند در این موضوع همراه مدیران مالی بوده و آنها را همراهی کرده و مشکلات موضوع هزینه یابی و شناسایی هزینه ها را برای آنها رفع کند.

 

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری پیشنهاد می کند که شرکت هایی که محصولات تولیدی آنها با یکدیگرمشابه نیست برای هزینه یابی از سیستم هزینه یابی سفارش کار استفاده کنند که این سیستم می تواند براساس سفارش های دریافتی شرکت ها انجام گیرد.

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری به شرکت هایی که محصولات تولیدی آنها بصورت انبوه بوده و به یک شکل است و بصورت مداوم و پیوسته یک محصول تولید می کنند پیشنهاد می کند که برای هزینه یابی از سیستم هزینه یابی مرحله ای استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که درسیستم هزینه یابی سفارش کاریک حساب کالای درجریان ساخت برای تمامی سفارش ها مورداستفاده قرار میگیرد و به تعداد سفارش های دریافتی حساب معین در نظرگرفته می شود.

هزینه در شرکت های تجاری

نقش هزینه در شرکت های تجاری خیلی کمرنگ تر از شرکت های تولیدی و خدماتی می باشد و اگر بخواهیم به هزینه ی شرکت های تجاری اشاره کنیم میتوانیم از هزینه های آب و برق ، اجاره ، تبلیغات و… نام ببریم.

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری به شرکت های تجاری این تاکید رامیکند که در شناسایی هزینه های خود دقت کرده و برای آن اهمیت قائل شوند زیرا در زمینه ی مباحث مالی و مالیاتی به آنها نیاز دارند.

هزینه هارا میتوان به هزینه های عملیاتی  و سرمایه ای طبقه بندی کرد و هزینه های عملیاتی هزینه های جاری یک شرکت را در بر میگیرند و هزینه های سرمایه ای هزینه هایی هستند که برای ایجاد سود در آینده صرف میشوند و هزینه هایی هستند که در آینده میتوانند برای شرکت منفعت داشته باشند و در رابطه با هزینه های سرمایه ای میتوان به خرید یک شیع برای داریی اشاره کرد ولی باید توجه داشت که خرید مولد زمانی هزینه ی سرمایه ای بشمار می آید که عمر مفید دارایی بیش از یک سال مالیاتی باشد.

 

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما