محاسبه استهلاک انباشه

محاسبه-استهلاک-انباشه-شرکت-حسابداری-موسسه-حسابداری-خدمات-حسابداری-مشاورین-تهران-و-شرکا-TCP
فهرست محتوا

سلام  به خوانندگان محترم، اخیرا کاربری بدون درج اطلاعات هویتی خود سوالی در مورد محاسبه استهلاک انباشه در بخش مقاله ” انواع استهلاک در حسابداری ” مطرح کردند، سعی کردیم پاسخ این سوال را در این مقاله پاسخ دهیم. برای محاسبه استهلاک انباشه میتوان از چهار روش زیر استفاده کرد :

1_ محاسبه استهلاک انباشته به روش خط مستقیم

2_محاسبه استهلاک انباشته به روش مجموعه سنوات

3_ محاسبه استهلاک انباشته به روش مانده نزولی

4_محاسبه استهلاک انباشته به روش مانده نزولی مضاعف

گزارشات درون سازمانی

میتوان گفت محاسبه استهلاک اقلب برای گزارشات درون سازمانی استفاده میشود و این گزارشات بیشتر مورد استفاده مدیران می باشد .

مدیران برای بررسی دارایی ها ، کنترل تولید ، بررسی هزینه و جلوگیری از اتفاقات ناگهانی باید وضعیت دارایی های ثابت را باید بصورت مداوم و مسترم پیگیری کنند.

برای پیگیری وضعیت های دارایی ها و تولید به گزارشات متعددی نیاز است که یکی از آن گزارشات میتواند گزارش استهلاک باشد.

مدیران از طریق گزارش استهلاک وضعیت دارایی ، هزینه های ایجاد شده توسط دارایی ، قدرت تولید دارایی و سنجش کارایی دارایی را بررسی می کنند .

شرکت حسابداری لازم به ذکر می داند که گزارشات درون سازمانی باتوجه به نیاز مدیران تهیه میشود .

گزارشات درون سازمانی میتواند بصورت هفتگی ، ماهانه ، فصلی ویا سالانه باشد و حتی میتواند بصورت روزانه باشد و زمان انتخاب ارائه ی گزارش دست مدیریت است .

گزارشات برون سازمانی

گزارشات برون سازمانی اقلب بصورت سالانه تهیه میشود .

استفاده کنندگان از گزارشات برون سازمانی ،عبارتنداز : سهامداران ، اعتبار دهندگان ، بانک ها ، دولت و…

لازم به ذکر میباشد که دولت برای کنترل و گرفتن مالیات علاوه بر بررسی گزارشات برون سازمانی تمام اسناد و مدارک موجود را بررسی کرده حق ورود به سیستم مالی شرکت را دارد .

محاسبه استهلاک بصورت سالانه به اشخاص برون سازمانی برای نشان دادن هزینه های شرکت و وضعیت دارایی صورت میگیرد

نکته قابل توجه این است که اگر شرکتی دارایی خود را در پایان شهریور ماه سال 96خریداری کرده باشد، در گزارشات برون سازمانی سال 96 استهلاک دارایی مد نظر برای 5 ماه آخر سال محاسبه شود .

بصورت ساده حسابداران شرکت حسابداری برای گزارشات برون سازمانی هزینه استهلاک دارایی مد نظر را از مهر ماه سال 96 تا پایان سال 96 محاسبه کرده و در گزارشات ارائه می دهند .

بصورت ساده تر در گزارشات برون سازمانی در سال اول خرید دارایی محاسبه استهلاک بصورت ماهانه صورت میگیرد و در سال های بعد بصورت سالانه.

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:  مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما