شرکت حسابداری / موسسه حسابداری و مشاوره حرفه ای در گزارش رسیدگی

شرکت-حسابداری---موسسه-حسابداری-و-مشاوره-حرفه-ای-در-گزارش-رسیدگی
فهرست محتوا

شرکت حسابداری / موسسه حسابداری و مشاوره حرفه ای در گزارش رسیدگی و دفاعیه مالیاتی

به موجب ماده 216 قانون مالیات های مستقیم :

مرجع رسیدگی به شکایات ناشی از اقدامات اجرایی راجع به مطالبات دولت از اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی که طبق مقررات اجرایی مالیات‌ها قابل مطالبه و وصول می‌باشد ، هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود . به شکایات مزبور به فوریت و خارج از نوبت رسیدگی و رای صادر خواهد شد لازم به ذکر است که اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتوانند بهترین مشاوره را در این زمینه کسب نمایند زیرا مشاوران و کارشناسانی که در شرکت حسابداری و موسسه حسابداری مشغول به فعالیت هستند دارای اطلاعات کافی درباره مسائل مالی و مالیاتی میباشند.

تبصره 1:
در مورد مالیاتهای مستقیم درصورتی که شکایت حاکی از این باشد که وصول مالیات قبل از قطعیت ، به موقع اجرا گذارده شده است ، هرگاه هیات حل اختلاف مالیاتی شکایت را وارد دانست ضمن صدور رای به بطلان اجرائیه حسب مورد قرار رسیدگی و اقدام لازم صادر یا نسبت به درآمد مشمول مالیات مودی رسیدگی و رای صادر خواهد کرد . رای صادره از هیات‌های حل اختلاف قطعی است .

تبصره 2:
در مورد مالیاتهای غیر مستقیم هرگاه شکایت اجرایی از این جهت باشد که مطالبه مالیات قانونی نیست مرجع رسیدگی به این شکایت نیز هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود و رای هیات مزبور در این باره قطعی و لازم‌الاجرا است . مفاد این تبصره شامل جرایم قاچاق اموال موضوع عایدات دولت و بهای مال قاچاق از بین رفته و نیز آن دسته از مالیاتهای غیر مستقیم که طبق مقررات مخصوص به خود در مراجع خاص باید حل و فصل شود نخواهد بود .

ماده 237 قانون مالیات های مستقیم 

برگ تشخیص مالیات باید بر اساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه فعالیت‌های مربوط و درآمدهای حاصل از آن به طور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد . امضاکنندگان برگ تشخیص مالیات باید نام کامل و سمت خود را در برگ تشخیص به طور خوانا قید نمایند و مسئول مندرجات برگ تشخیص و نظریه خود از هر جهت خواهند بود و درصورت استعلام مودی از نحوه تشخیص مالیات مکلفند جزئیات گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته است به مودی اعلام نمایند و هرگونه توضیحی را در این خصوص بخواهد به او بدهند .

 ماده ۲۶۹ قانون مالیات های مستقیم

تخلف قضات اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در انجام تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به عهده هیات‌های حل اختلاف گذارده شده است با اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی در دادسرای انتظامی قضات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت . در مورد قضات بازنشسته و نیز نمایندگان موضوع بند (3) ماده (244) این قانون به تخلف آنان با اعلام دادستانی انتظامی در محاکم دادگستری رسیدگی و به مجازات متناسب محکوم خواهند شد

با استناد به ماده ۲۳۷ قانون مالیات‌های مستقیم،

 در مرحله اول باید گزارش رسیدگی را که مبنای صدور برگ تشخیص است را از اداره امور مالیاتی مربوطه دریافت  نمایید و به دقت بررسی کنید در مرحله بعدی باید گزارش را با قانون مالیات های مستقیم بخشنامه های سازمان امور مالیاتی  و همچنین با آرا شورای مالیاتی و آرا دیوان عدالت اداری مقایسه کنید و تفاوت های احتمالی را یادداشت کنیدو در آخر لایحه دفاعیه خود را با ذکر مغایرت‌های نحوه رسیدگی اداره امور مالیاتی با قوانین مقررات مراجع مذکور در فوق تنظیم نمایید و فقط به قوانین استناد کنید ، توصیه میشود در صورتی که به قوانین تسلط کافی ندارید ریسک نکنید وبا مراجعه به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری از مشاوران حرفه ای کمک بخواهید .

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما