اظهارنامه‌ مالیاتی و دفاتر مالیاتی آشنایی با جرائم ناشی از عدم

جرائم-عدم ارائه اظهارنامه و دفاتر مالیاتی--مشاورین-تهران-و-شرکا
فهرست محتوا

آشنایی با جرائم ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه‌ مالیاتی و دفاتر مالیاتی

طبق ماده 192مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در خصوص تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بندهای (الف) و (ب) در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی مشمول ۴۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی و سایر اشخاص مشمول ۱۰ درصد جریمه قابل بخشودگی بودند.

در خصوص جرایم ناشی از کتمان درآمد در اظهارنامه مالیاتی اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند اما درآمدشان را کتمان کنند یا هزینه‌ها را غیرواقعی اعلام‌ کنند، مشمول ۳۰ درصد جریمه نسبت به مالیات کتمان شده خواهند بود.

اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند علاوه بر اینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی شده استفاده کند، به هر میزان درآمدی که کسب می‌کند، مشمول مالیات است و از این بابت مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه نیز می‌شود

ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی باعث جایزه یک درصدی و تاخیر در اظهارنامه موجب جریمه ۲.۵درصدی در هر ماه می‌شود.

 نکته

  • درصورتی‌که مودیان حساب سود و زیان و یا ترازنامه مالیاتی خود را در زمان مقرر ارائه ندهند، مشمول پرداخت جریمه‌ای ۲۰ درصدی خواهند شد.
  • عدم تسلیم دفاتر قانونی مودیان، پرداخت جریمه‌ای ۲۰ درصدی را در پی خواهد داشت.
  • درصورتی‌که دفاتر ارائه‌شده مودیان به ادارات مالیاتی مردود اعلام شود، اشخاص موظف به پرداخت جریمه‌ای ۱۰ درصدی خواهند بود.

همچنین مودیانی که اظهارنامه الکترونیکی ارائه کنند می‌توانند ۳۰ درصد از مالیات خود را به صورت نقدی و همراه اظهارنامه پرداخت کنند و بقیه ۷۰درصد مالیات خود را ظرف ۷ ماه در هفت قسط مساوی پرداخت کنند.

مودیانی که اظهارنامه دستی و کاغذی ارائه کنند می‌توانند ۵۰درصد مالیات را نقدی و ۵۰ درصد بقیه را در ۵ قسط مساوی پرداخت نمایند

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

جستجوهای مرتبط با ما شرکت حسابداری , شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی

نوشته شده توسط:   مشاورین تهران و شرکا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

عضویت در خبرنامه ایمیلی

خبرنامه

آخرین ارسالات

واتساپ
تماس با ما